7876 8672 - Denne side er et produktkatalog og linker til shops med produkterne kontakt@cykelevent.dk
Vælg en side

Forbedre din cykel præstation

Er du glad for at køre på cykel i din fritid, og bruger du mange timer på landevejene eller på din mountainbike i skovene, kan det være, at du er interesseret i at gøre noget for at forbedre din præstation på cyklen. Her kommer vi med et par gode tips til, hvordan du kan forbedre din form på cyklen, så du kan komme til at cykle både længere og hurtigere, hver eneste gang du sætter dig op på den tohjulede. Det er ikke nemt, da det kræver en del arbejde, men det kan sagtens lade sig gøre at blive meget bedre på cyklen.

Tænk over måden du træner på

For det første kan det være godt at tænke over måden, du træner på. Der er mange små ting, du kan justere på, når det kommer til din træning, og det er værd at gøre sig sine overvejelser, så du kan få mest muligt ud af hvert eneste træningspas.

Det kan fx være en god idé at begynde at cykle med en vægtvest, da vægtveste kan være med til at presse dig til det yderste under hver eneste træning. Det er en effektiv og nem måde at presse din krop til at præstere endnu mere.

Din kost spiller en stor rolle

Dernæst er det også godt at bruge energi på din kost, da din kost spiller en stor rolle i forhold til dine resultater på cyklen. Det er ikke for sjov, at cykelryttere bruger utroligt meget energi på deres kost, og at der er professionelle kokke med rundt på de store ture, da det er utroligt vigtigt, hvad de får at spise.

Så hvis du også gerne vil præstere godt på din cykel, er det meget vigtigt at tænke over, hvad du spiser hver eneste dag, da det kan have sin pris at spise forkert.

Sæt din træning i system

Sidst, men ikke mindst, kan det også være godt at sætte din træning i system, så du har styr på, hvor meget du skal træne, og hvor tit du skal træne.

Det nytter ikke noget, at du den ene uge træner fire gange, mens du ugen efter slet ikke er på cyklen. Så går din udvikling i stå, og du kommer ikke til at præstere bedre. Så kom i gang med at lægge dig en god træningsplan, så du hele tiden ved, hvad du skal lave den pågældende dag.