7876 8672 - Denne side er et produktkatalog og linker til shops med produkterne kontakt@cykelevent.dk
Vælg en side

4 ritualer der kan forbedre din muskelrestitution efter en hård cykeltur

Alle ved at motion og sport er sundt for vores helbrede, og som en ekstra gevinst så bliver vores krop også mere muskuløs og tonet at se på.

Men det er kun de færreste der ved, at en god muskelrestitution efter en hård cykel træning er vigtig.

En god muskelrestitution er nemlig mindst lige så vigtig, som de timer du bruger på landevejene med mælkesyrer i benene og sved på panden.

Vi har derfor i denne artikel fundet fire gode ritualer, der har til formål at optimere din muskelrestitution efter en cykeltur, så du får maksimalt ud af din indsats.

Tag et koldt isbad efter cykelturen

Hvis du ser professionel sport eller følger med, så har du med garanti set sportsatleter bruge et isbad til at øge deres muskelrestitution.

Et koldt isbad har til hensigt, at sætte gang i kroppens blodcirkulation og fjerne affaldsstoffer fra musklerne.

Yderlige så reducere et isbad inflammation og muskelømhed i kroppen, som ofte opstår efter en hård og intens træning.

Hvis du ikke allerede har et udendørs spa eller badekar der hjemme, så kan du med fordel købe en oppustelig spa der er hurtig at opsætte og så kan det købes til fornuftige penge.

Indtag rigeligt med væske

Noget af det vigtigste efter en træning for at opretholde en god muskelrestitution er væske, da din krop nemt kan blive dehydreret efter en træning, da du har svedt meget og mistet meget væske igennem sveden.

Det er altid en god ide, at forebygge dehydrering ved, at have vand med ud på cykelturen, så du løbende kan holde din væskebalance vedlige imens du cykler.

Helt almindeligt vand er en god kilde til væske, men der er nogle tips til at gøre vand endnu mere absorberende for kroppen.

Et af disse råd er at koge noget vand og evt. tilsætte noget grøn te.

Flere undersøgelse har vist, at lunken vand optages langt bedre i kroppen end iskoldt vand.

Kvalitets søvn er godt for muskelrestitutionen’

Når du går i seng og falder i i søvn, så begynder kroppen at restituere efter dagens gøremål, og der findes faktisk ikke noget andet tidspunkt, hvor kroppen restituerer lige så meget som når man sover om natten.

Når vi falder i søvn så begynder kroppen automatisk at øge niveauet af væksthormonet, hvilket giver kroppen bedre forudsætninger for muskelrestitution og cellefornyelse.

Hvor meget søvn du skal have for, at have en optimal muskelrestitution er svært at konkludere, da det er meget individuelt.

Men en tommelfingerregel hedder mellem 7 og 9 timers søvn, og bør være rigeligt for 80% af alle mennesker.

Men det er ikke kun antal timer du får sovet der har indflydelse på en god muskelrestitution, men også selve kvaliteten af din søvn har stor indflydelse.

4 ritualer der kan forbedre din muskelrestitution efter en hård cykeltur